Pengikut

Khamis, 23 Julai 2015

Diet hari raya dan suprise cycle ini.

Dikesempatan ini aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua pembaca blog ini. Juga ingin memohon maaf jika selama aku menulis ni ada mengguris hati korang semua.

Alhamdulillah saya sudah mula bekerja harini.

Tajuk tak boleh blahkan. Tapi itulah hakikatnya. Nasib baik walaupun makan tak ingat dunia, perut tak meragam pulak. Syukur sangat. boleh dikatakan hari-hari makan daging. Pastu kambing. 

So macam mana diet korang masa hari raya haritu?

Cycle ni, Suprise, suprise.

Berdasarkan OPK dan BBT aku, Aku ovulate pada CD22. Terkejut sebab ini boleh kira sebagai cycle terpendek aku pernah aku dapat. Sebelum-sebelumni cycle terpendek aku adalah 60-70 hari.

Mungkin amalan berbeza kot cycle ni. Aku pakai minyak aromaterapi kak siti secara konsisten pagi dan malam. Juga konsisten makan fish oil. Sebelum2 ni asyik terlupa makan je. Maklumlah dia sorang je yang tersimpan dalam peti ais.. :-)

Anyway, dua minggu pertama ni aku akan mulakan proses detoks dulu. Selepas tu barulah nak mula berdiet kembali. Pray for me to have will power to consistently dieting.

3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Esok baru nak start detox
      Tapi Plannya:
      1) Juicing: Selalunya saya buat juice epal hijau+saderi+carot, sekali sekala campur beetroot untuk detoks hati
      2) minum akar herbanika nona roguy (hopefully tak expired lagi.. hihihihi)
      3) Castor oil pack
      4) Banyakkan makan buah and salad.

      Padam
  2. tahniah dan selamat hari raya :))

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...