Pengikut

Sabtu, 14 Mac 2015

4th Cycle: OPK dan BBT cycle 4

Salam semua, 

Cycle kali ini aku rasa agak pelik sikit. 

Pertama, sebab aku ovulate sangat awal. CD11 dah ovulate. Terkejut gaklah, sebab sebelumni even makan clomid pun aku ovulate CD19/20. 

Kedua, ada ovarian cyst kali ni dan ovarian cyst tu pecah pulak. Pengalaman baru bagi aku. Doc diagnosis cyst tu sebagai corpus liteum cyst.

Cycle ni masih tak berhasil. Mungkin terkejut sebab ovulate awal. Jadi takde prepare apa sangat.

ok cukup. Jom layan gambar pulak.

OPK positif on CD12. Tetapi BBT menunjukkan aku ovulate pada CD11. Aku lebih percaya BBT dari OPK sebab OPK ni ada gak aku ngelat minum air. Jadi kepekatan LH tu tak tinggi sangat

Close up

Cantikkan BBT chart kalini. Berdasarkan chart ini fasa folikular aku adalah 11 hari. Dan fasa luteal aku adalah 15 hari.

Sekian. Next cycle aku akan berehat sekejap dari rawatan doktor. Insyaallah akan berusaha secara alternatif seperti buat akupuntur, bekam, castor oil pack and fertility massage.

Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...